Kirjakauppaliitto onnittelee 125-vuotiasta Turun Kansallista Kirjakauppaa

Turun Kansallinen Kirjakauppa viettää juhlavuottaan. Perinteikäs kirjakauppa on toiminut samassa osoitteessa ja samalla nimellä koko toimintansa ajan eli 125 vuotta.

Turun Kansallinen Kirjakauppa täytti kesäkuun ensimmäisenä päivänä 125 vuotta. Pitkän toiminnan salaisuus on ollut rohkeus muuttua mutta pysyä kuitenkin samalla perinteisenä, luotettavana ja turvallisena kumppanina ja toimijana.

Pitkän iän salaisuus

Turun Kansallisen Kirjakaupan yli satavuotinen historia on mahdollistanut pitkäaikaiset työsuhteet ja sen myötä ensiluokkaisen asiakaspalvelun. Myös monet kumppanit ovat pitkäaikaisia ja osa asiakkaista on tuttuja monessa polvessa. Luotettavuus ja perinteikkyys ohjaavat yrityksen toimintaa, mutta myös muutoksiin uskalletaan reagoida.

“Olemme toiminnassamme kunnioittaneet vanhaa, mutta pysyneet yhteiskunnan muutoksessa mukana. Olemme olleet uteliaita myös muutokseen. Otimme tuotevalikoimaamme jo varhaisessa vaiheessa esimerkiksi toimistotarvikkeet. Panostamme edelleen laajaan, ajankohtaiseen, asiakaskuntaamme palvelevaan ja kiinnostavaan tuotevalikoimaan”, kertoo Paula Palmroth, Turun Kansallisen Kirjakaupan toimitusjohtaja.

Toiveikkuutta tulevasta

125 vuoden aikana moni asia on muuttunut yhteiskunnassa ja kirja-alalla. Erityisesti teknologian kehittyminen on näkynyt kirjakaupan arjessa – käytännön toimet ja osittain kirjatkin ovat sähköistyneet.

Vaikka reiluun vuosisataan on mahtunut muutoksia, on kirjan ydin pysynyt samana kaikki Turun Kansallisen Kirjakaupan toimintavuodet. Kirjat tarjoavat edelleen mahdollisuuden seikkailla ja oppia uutta. Kirjan parissa voi rauhoittua sekä kokea elämyksiä.

“Uudistuksia ja muutoksia on ollut läpi historian, ja niistä on aina selvitty. Uusia, lahjakkaita kirjailijoita syntyy edelleen ja uusia klassikkoteoksia kirjoitetaan. Katson tulevaisuuteen luottavaisena”, pohtii Palmroth ja jatkaa:

“Olemme aina myyneet ja tulemme tulevaisuudessakin myymään elämyksiä ja tarinoita.”

Kirjakauppaliitto onnittelee ja toivottaa menestystä myös tuleville vuosille. Kauan eläköön Turun Kansallinen Kirjakauppa!