Kirjakauppaliiton puheenjohtajaksi valittu Minna Kokka

Kirjakauppaliiton vuosikokous on valinnut yksimielisesti liiton puheenjohtajaksi kaksivuotiskaudeksi Minna Kokan. Kokka on Suomalaisen kirjakaupan toimitusjohtaja.

Kirjakauppaliiton hallitukseen kaksivuotiskaudelle valittiin Joni Haapala (Huittisten kirjakauppa), Aki Järvinen (Akateeminen kirjakauppa), Sari Laurikko (Kipa Osuuskunta) ja Hannu Paloviita (Rosebud).

Sakari Luovio (Adlibris) valittiin Kirjakauppaliiton I varapuheenjohtajaksi, II varapuheenjohtajaksi valittiin Joni Haapala (Huittisten kirjakauppa).

Hallituksessa jatkavat Sakari Luovio (Adlibris) ja Seppo Mäkitalo (Info Siilinjärvi).

Vuosikokous hyväksyi sääntömuutokset yksimielisesti.

”Nyt jos koskaan on enemmän kuin tärkeää huolehtia kirjan kaupallisesta olemassaolosta vähittäiskaupassa ja kuluttajan arjessa ympäri Suomen pienillä ja suurilla paikkakunnilla”, toteaa vastavalittu puheenjohtaja Minna Kokka.

Kirjakauppaliitto ry on perustettu vuonna 1903, ja se edustaa kirjakauppaketjuja sekä merkittävää osaa muista kirjakaupoista. Kirjakauppaliiton tarkoituksena on parantaa kirjakauppojen toimintaedellytyksiä, valvoa kirjakaupan etuja, seurata alan kansainvälistä kehitystä sekä edistää suomalaisten lukemista.

Lisätietoja:

puheenjohtaja Minna Kokka