Toimialapäivä 2023 – Bisneksenä kirjat

Toimialapäivä kokoaa jälleen kirja-alan ihmiset yhteisten ja ajankohtaisten asioiden äärelle. Alaa puhuttavien aiheiden lisäksi juhlimme Kirjakauppaliiton 120-vuotista taivalta ja päivä huipentuukin coccareihin, joista viimeistään on luvassa muistoja seuraavalle 120:lle vuodelle!

Toimialapäivä 2023 – Bisneksenä kirjat järjestetään 25.5.2023 klo 9.00–20.00 Kokoushotelli Hanaholmenissa (Hanasaarenranta 5).

Tänä vuonna kuulemme mielenkiintoisia luentoja muun muassa tekoälyn, vastuullisuuden ja tulevaisuuden ennakoinnin kysymysten ympäriltä:

ChatGPT kirja-alan muutosvoimana – tekoälyllä uusiin ulottuvuuksiin

ChatGPT on lyhyessä ajassa tuonut yritysten arkeen tekoälyn työtä mullistavat mahdollisuudet. Sisällöntuotanto ja sen ympärille rakentuva liiketoiminta ovat muutoksen aallonharjalla. Bonairo Oy:n toimitusjohtaja Immo Salo kertoo tekoälyn mahdollisuuksista: ChatGPT kirja-alan muutosvoimana – tekoälyllä uusiin ulottuvuuksiinSalon puheenvuoro kertoo esimerkkien avulla, miten tekoälyvallankumous tulee vaikuttamaan kustannusalaan ja sisällöntuotantoon.

Code of Conductin perustaja ja eettisen liiketoiminnan ammattilainen Niina Ratsula tuo esille, miltä tulevaisuudenkestävä yritys näyttää. Ratsula pukee sanoiksi vastuullisuuden tilanteen liiketoiminnan silmin luennolla Enää ei ole vaihtoehto olla välittämättä – kuluttajat ja lainsäädäntö vaativat vastuullisuutta.

Tulevaisuudenkestävät yritykset ottavat kestävän kehityksen haasteet tosissaan ja asettavat ne toimintansa tarkoituksen keskiöön. Siinä missä aiemmin yritysvastuun määritelmänä oli toiminta, joka ylittää lainsäädännön vaatimukset, on tulevaisuudenkestävällä yrityksellä kirittävää pysyäkseen yritysvastuusääntelyn vauhdissa aallonharjalla. Murroksessa oleva lainsäädäntö asettaa kestävyyskysymykset taloudellisten lukujen rinnalle ja haastaa yrityksiä arvioimaan tulevaisuutensa toimintakykyä maailmassa, jossa ilmastonmuutos, ihmisoikeuskysymykset ja eettisesti kestävät toimintatavat laittavat kilpailukyvyn ja markkinoiden realiteetit uusiksi.

Tulevaisuuden ennakoinnilla liiketoiminnan kasvua ja riskien minimointia

Tulevaisuuden ennakointi on liiketoiminnan kuuma puheenaihe. Toimintaympäristö muuttuu kiihtyvällä vauhdilla ja lisäksi muutosten voimakkuus on vuosi vuodelta kasvanut yhä disruptiivisemmaksi. Siten kyky ymmärtää vaihtoehtoisia tulevaisuuksia ja kehityskulkuja – ja jopa vaikuttaa niihin – on hyvää vauhtia muodostumassa keskeiseksi kilpailuedun lähteeksi. Yritysjohtaja ja väitöskirjatutkija Kai Kaasalainen kertoo, miten tulevaisuuden ennakoinnin avulla yritykset voivat kasvattaa organisaationsa tulevaisuusymmärrystä ja toteuttaa johtamisen malleja, jotka edistävät kykyä hyödyntää tehokkaasti tulevaisuuden uusia mahdollisuuksia, samalla pienentäen liiketoiminnan riskejä.

Lisäksi päivän aikana kuullan luentoja sosiaalisen median hyödyntämisestä liiketoiminnassa ja tietenkin myös talouden näkymistä.

Lopullinen ohjelma julkaistaan lähiaikana.

Tervetuloa!

Ilmoittaudu mukaan Toimialapäivään >>

Päivittyvä osallistujalista >>

Hinnat:

Ennakkovaraajan hinta: Ennen 19.4. tehdyt sitovat ilmoittautumiset 330 € + alv/hlö.
Kirjakauppaliiton ja Libron jäsenet sekä Kirjakillan veteraanit 290 € + alv/hlö.

20.4. alkaen hinnat 360 € + alv/hlö.
Kirjakauppaliiton ja Libron jäsenet sekä Kirjakillan veteraanit 320 € + alv/hlö.

Saat 10 % ryhmäalennuksen vähintään 5 hengen ryhmille. Hintaan lisätään alv.

Viimeinen ilmoittautumispäivä 16.5.2023.

Ilmoittautumis- ja peruutusehdot:

Järjestäjä varaa oikeuden muuttaa tilaisuuden esitystapaa ja -aikaa (verkko/live/hybridi) mm. turvallisuuden tai osallistujamäärän perusteella viimeistään 14 päivää ennen tapahtumaa. Ilmoittautuminen voidaan peruuttaa veloituksetta, jos peruutus tehdään viimeistään 14 päivää ennen tapahtuman alkua. Tämän jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme koko osallistumismaksun. Estyneen osallistujan tilalle voidaan ilman lisäkustannuksia vaihtaa toinen henkilö samasta yrityksestä.

Lisätietoja antaa Taina Lehtovaara (toimisto@kirjakauppaliitto.fi).