Kirjan ja ruusun päivä 23.4.2018

Leena Lehtolaisen rikosromaani Turmanluoti on vuoden 2018 Kirjan ja ruusun päivän kampanjakirja.

Teos on saatavana ainoastaan Kirjan ja ruusun päivänä 23.4.2018, kun ostat kirjoja vähintään 15 eurolla.

Vuoden 2018 Kirjan ja ruusun päivän kirjailija Leena Lehtolainen on Suomen rakastetuimpia dekkaristeja. Hänen tunnetaan erityisesti Maria Kallio ja Hilja Ilveskero -romaaneistaan. Lisäksi hän on kirjoittanut useita perhe- ja avioliittoromaaneja. Hänen kirjojaan on käännetty 29 kielelle.

Tänä vuonna kaupanpäällisenä jaettava Kirjan ja ruusun päivän erikoisteos, pienoisromaani Turmanluoti tuo Maria Kallion lähemmäksi kuin koskaan.

Antti Sarkela, rikoskomisario Maria Kallion aviomies, yllättää perheensä ryhtymällä metsästämään. Hän hankkii metsästäjäntutkinnon ja aseenkantoluvan sekä pääsee tutun kautta nopeasti Siuntioon jahtiporukkaan. Antti kuvittelee metsässä liikkumisen ja hirvestyksen olevan mukavaa vastapainoa tutkijantyölle. Uutta ajateltavaa tulee kerralla liikaa, kun yksi hirvestäjä kuolee vahingonlaukaukseen. Vai oliko se vahinko? Kun epäilykset kohdistuvat myös Anttiin, on Maria Kallion vaikea pysyä erossa raaseporilaiskollegoiden hoitamasta rikostutkinnasta.

Erikoisteosta jakaa yli 120 kirjakauppaa ympäri Suomen.

Nimikkokirjaa jaetaan vain kaupanpäällisenä ja vain juhlapäivänä 23.4. kaikille vähintään 15 eurolla kirjoja ostaville.

Liity Suomen suurimpaan lukupiiriin Facebookissa. Lukupiirissä keskustellaan kirjauutuudesta, ja virittäydytään kampanjatunnelmaan.