Bisneksenä kirjat – toimialapäivä 24.5.2022 Helsingin Veturitalleilla

Ohjeistus osallistujille

Toimialapäivä järjestetään 24.5.2022 klo 9.00–16.20 Veturitalleilla (Veturitallinkuja 34, 00520 Helsinki).

Saapuminen

Ravintola Veturitalli sijaitsee Veturitallien pihan perällä. Veturitalleille saapuessa omalla autolla / taksilla pääsee Junatietä pitkin suoraan ravintolan terassin eteen. Ravintolan edessä on rajatusti parkkipaikkoja, lähin suurempi paikoitustila on Triplan parkkihalli. Julkisella liikenteellä lähin juna-asema on Pasila ja busseista 2X, 23, 50, 59, 69, 500, 506, 510, 518,sekä 848 pysähtyvät Veturitallien lähellä. Lisää tietoa paikasta ja saapumisesta voitte tarvittaessa katsoa tapahtumapaikan verkkosivuilta: https://www.veturitallit.fi/

Tiedustelut ja kysymykset voi lähettää toimisto@kirjakauppaliitto.fi tai soittaa puh. 040 6899 112.

Kutsu

Toimialapäivä kokoaa jälleen yhteisten, ajankohtaisten ja puhuttavien asioiden äärelle. Tänä vuonna pääsemme vihdoin tapaamaan livenä, Helsingin Pasilassa Veturitalleilla. Toivottavasti näemme mahdollisimman monen kanssa pitkästä aikaa kasvokkain!

Toimialapäivän ohjelmassa keskitytään tänä vuonna muun muassa talouden, kuluttamisen ja logistiikan lähitulevaisuuden näkymiin, digitalisaation mukanaan tuomiin muutoksiin ja markkinoinnin näkökulmiin.

Päivittyvä osallistujalista

9.00–9.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.30–9.45
Tervetuloa ja alan ajankohtaiset
Toimitusjohtaja Laura Karlsson Kirjakauppaliitto ja johtaja Sakari Laiho Suomen Kustannusyhdistys

9.45–10.15
Talouden suhdanteet ja kirja-alan ennuste
Ekonomisti Elias Erämaja, Medialiitto

10.15–10.50
Kuluttajatrendit 2022 – monikanavaisuus ja mediakäytön muutokset
Johtaja Tarja Pentilä, Kantar TNS

10.50–11.30
Koneäänten rooli äänikirjatuotannossa nyt ja viiden vuoden päästä
Toimitusjohtaja Lauri Falck, a.i.mater

11.30–12.30
Lounastauko

12.30–13
Vastuullisuus on tekoja – kirja-alan vastuullisuusselvitys
Johtaja Elias Erämaja, Graafisen teollisuuden liitto, toimitusjohtaja Laura Karlsson Kirjakauppaliitto ja johtaja Sakari Laiho Suomen Kustannusyhdistys

13–13.30
Kirjalogistiikkaa printistä digiin – digitalisaatio, data ja automaatio toiminnan ytimessä
Palvelujohtaja Matias Sarkkinen, Kirjavälitys Oy

13.30–13.45
Vuoden libristi -palkitseminen

13.45–14.15
Kahvitauko

14.15–14.50
Miten tavoittaa yleisö jatkuvasti muuttuvassa mediaympäristössä? Sosiaalisen median mahdollisuudet kirja-alalle
Toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti, PING Helsinki

14.50–15.30
Miten rakennat myytin? Brändääminen ja erottautumisen voima
Sosiaalisen median influensseri Kasper Strömman

15.30–16.15
Päättäjäpaneeli: Kaikki tukevat lukemista, mutta kuka on valmis tekoihin?
Eveliina Heinäluoma (sd.), Paula Risikko (kok.), Noora Koponen (vihr.), Tuomo Puumala (kesk.)
Puheenjohtaja ohjelmajohtaja Ville Blåfield

16.15–16.20
Loppusanat

Tilaisuuden jälkeen tarjolla kuohuvaa ja vapaamuotoista seurustelua.

Tervetuloa mukaan!

Laura Karlsson
Toimitusjohtaja
Kirjakauppaliitto

Ennakkoilmoittautuminen tapahtumaan on sulkeutunut. Mikäli haluat vielä osallistua, ole suoraan yhteydessä taina.lehtovaara@kirjakauppaliitto.fi.

Hinnat:

320 € + alv/hlö
Kirjakauppaliiton ja Libron jäsenet sekä Kirjakillan veteraanit 290 € + alv/hlö

(Ennakkovaraajan hinta: Ennen 4.5. tehdyt sitovat ilmoittautumiset 290 € + alv/hlö
Kirjakauppaliiton ja Libron jäsenet sekä Kirjakillan veteraanit 260 € + alv/hlö)

Saat 10 % ryhmäalennuksen automaattisesti vähintään 5 hengen ryhmille. Hintaan lisätään alv.

Ilmoittautumis- ja peruutusehdot:
Järjestäjä varaa oikeuden muuttaa tilaisuuden esitystapaa ja -aikaa (verkko/live/hybridi) mm. turvallisuuden tai osallistujamäärän perusteella viimeistään 9 päivää ennen tapahtumaa. Ilmoittautuminen voidaan peruuttaa veloituksetta, jos peruutus tehdään viimeistään 9 päivää ennen tapahtuman alkua. Tämän jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Ilman ennakkoilmoitusta pois jääneeltä perimme koko osallistumismaksun. Estyneen osallistujan tilalle voidaan ilman lisäkustannuksia vaihtaa toinen henkilö samasta yrityksestä.

Lisätietoja antaa Taina Lehtovaara (taina.lehtovaara@kirjakauppaliitto.fi).