Kirjalla kuntoon!

Kirjakaupat ja kustantajat jatkavat viime vuonna alkunsa saanutta Kirjalla kuntoon! -kampanjaa.

Tammikuussa laitetaan elämä Kirjalla kuntoon! Hyvinvointikirjoja kirjoitetaan, ostetaan ja luetaan vuosittain mittava määrä. Ne ovat toimineet hyvinvoinnin inspiroijina ja lisätiedon tarjoajina elämänlaadun parantamisessa. Niin myös tänä vuonna.

Kirjalla kuntoon! -kuukauden aikana 8.1.-4.2.2018 kirjakaupat tuovat myymälöissään ja kustantajat kanavissaan esiin sekä kevään uutuuksia että vanhempia suosikkeja aihepiiristä ja haastavat lukijoita jakamaan parhaat hyvinvointikirjavinkit somessa #kirjalla kuntoon.

Hyvinvointi on ajankohtainen teema erityisesti vuoden alussa. Siksi kirja-alan toimijat haluavat vuoden alussa yhdessä muistuttaa siitä, millaisia hyvinvointikeitaita kirjakaupat ovat ja tuoda esiin aihepiirin ajankohtaisia ilmiöitä.

”Kirjat ovat olleet vuosia luomassa ja ylläpitämässä suomalaisten hyvinvointia, ja kirjoja löytyy myös ensi vuonna monista teemoista”, kertoo Suomen Kustannusyhdistyksen johtaja Sakari Laiho. ”Tammikuussa haluamme nostaa esiin erityisesti itsetuntemuksen, ravinnon, terveyden, liikunnan aihepiirejä.”

Kirjalla kuntoon! -kuukauden jokaisella viikolla on oma hyvinvointiteemansa. Viikolla 2 aloitetaan itsetuntemuksesta, viikolla 3 teemana on ravinto, terveyttä tarkastellaan viikolla 4 ja liikunta viikolla 5.

”Viime vuoden ilmiöitä olivat kasviskeittokirjat, suoliston hyvinvointi sekä siivous. Tänä vuonna kirjoissa näkyvät muun muassa uniterveys ja aivojen hyvinvoinnin ylläpitäminen, venyttelyä ja stressinhallintaa unohtamatta”, jatkaa Kirjakauppaliiton toimitusjohtaja Laura Karlsson.

Kirjakaupoissa hyvinvointikirjat myyvät tasaisesti läpi vuoden, mutta erityisen paljon kysyntää aihepiirin kirjoilla on juuri alkuvuodesta.

Lisätietoja:

Kirjakauppaliitto, toimitusjohtaja Laura Karlsson