LEHDISTÖTIEDOTE 17.12.2010

Kotimaisen kirjallisuuden uusi polvi

Kotimaisen kirjallisuuden uusi polvi tarjoaa joulun parhaat kirjat. Mikko Rimmisen Nänäpäivä, Riikka Pulkkisen Totta ja Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja ovat joulun kysytyimpiä kirjoja kirjakaupoissa. Teokset pureutuvat ihmismieleen tavoilla, jotka koskettavat meitä kaikkia ikään ja sukupuoleen katsomatta. Libristien ammattitaito onkin tänä vuonna kovilla, kun lukijat ovat oppineet luottamaan ammattilaisten kirjavinkkeihin. Suomalaiset ostavat nyt rohkeasti monien eri kirjailijoiden teoksia.

Jännitystä välipäiviin tuovat Ilkka Remeksen Shokkiaalto ja Matti Yrjänä Joensuun Harjunpää ja rautahuone sekä aikuisia ja nuoria puhututtava Anja Snellmanin Parvekejumalat. Antti Tuurin Rata ja Reino Lehväslaihon Alakurtin tie ovat molemmat suosittuja lahjakirjoja.

Lastenkirjojen myynti on vuoden aikana sujunut viime vuotta paremmin. Jouluna pukinkonttiin kääritään monta Tatua ja Patua sekä Hurja-Harria. Suomen lasten luontokirjaa on mukava tutkia yhdessä vanhempien kanssa.

Kirja on joulun suosituimpia lahjoja: kirja kuuluu jouluun. Kirja on mukava antaa ja mukava saada. Parasta joulukirjassa on kuitenkin sen lukeminen: yksityisyys, rauha, tunne ja tunnelma.

Kirjakauppaliitto ry, Katriina Jaakkola, toimitusjohtaja

Katriina.jaakkola@kirjakauppaliitto.fi / puh. 050 371 7177