Kirja-ala lahjoitti runopenkkejä Kirjailijanpuistoon

Kirja-alan yritykset ja järjestöt lahjoittivat helsinkiläisille 12 puistonpenkkiä, jotka vihittiin käyttöön Töölön Kirjailijanpuistossa tiistaina 24.8.2010. Sateisesta säästä huolimatta penkkejä koeistumaan oli saapunut runsaasti kirja-alan väkeä. Mukana kirja-alan yhteisessä hankkeessa on niin kirjailijajärjestöjä, kustantajia kuin kirjakauppojakin.

Helsingin kaupungin rakennusvirasto sijoitti Töölön Kirjailijanpuistoon kirja-alan lahjoittamia penkkejä. Penkit ovat historiallisia puupenkkejä, ns. Kaivopuisto-mallia ja ne on tehty Staran puusepänverstaalla. Kirjailijanpuisto on vanha töölöläispuisto ja suosittu virkistyskeidas asukkaiden keskuudessa.

Puisto löytyy Helsingin Töölöstä.

Tilaisuudessa puhui Kirjakauppaliiton puheenjohtaja Tuula Korte. Kuvassa myös Kirjailijapuiston "penkki-idean äiti" Libro ry:n puheenjohtaja Leila Kettunen.

Kirjailijoiden edustajana puhui kirjailija Anja Snellman.

Kirjakauppaliiton penkki

Kirjakauppaliiton monivuotisen puheenjohtajan, nykyisen kunniapuheenjohtajan, Stig-Björn Nybergin jäädessä eläkkeelle, Kirjakauppaliitto lahjoitti hänen kunniakseen puistonpenkin ko. kirjailijanpuistoon.

Kirjakauppaliiton hallitus oli mukana tilaisuudessa.

Kuvassa vasemmalta ylärivissä Katriina Jaakkola, Mikko Parviainen, Tuula Korte, Stig-Björn Nyberg. Alarivissä vasemmalta Jarmo Oksaharju, Sari Laurikko, Mervi Rihto ja Annamari Arrakoski-Engardt.

Kirjakaupan suurmies Stig-Björn Nyberg ja Kirjakauppaliiton toimitusjohtaja Katriina Jaakkola Nallen penkin edessä.