Kirjakaupoissa alkaa ale

Useat kirjakaupat aloittavat torstaina kirjojen alennusmyynnin. Verkkokaupoissa alennusmyynti on jo alkanut. Alennusmyynnillä on suuri merkitys muuten hiljaisen tammikuun myyntiin.

Kun jouluna kirjat ostetaan lahjaksi, haetaan alennusmyynnistä kirjoja pääasiassa itselle ja lapsille. Suomalaiset arvostavat edelleen omaa rauhaa ja laadukasta perinteistä printtikirjaa.

Uuden vuoden lupaukset lisäävät kirjakaupoissa terveys-, liikunta- ja hyvinvointikirjojen kysyntää. Elämänlaatua parantavat myös perinteiset ale-suosikit: kotimaiset ja ulkomaiset kaunokirjat, lastenkirjoja unohtamatta. Viime vuoden hiukan nihkeä tietokirjojen myynti antaa odottaa, että hyllystä löytyy nyt myös tiedonhaluisille paljon mielenkiintoista luettavaa.

Alennuskirjat vaihtelevat myymälöittäin huomattavasti. Jopa saman ketjun eri myymälöissä löytyy eri ale-kirjoja. Alennuksessa on sekä satunnaisia yksittäiskappaleita että suuria eriä myyntimenestyksiä. Tarjontaa on tänä vuonna niin runsaasti, että libristien apua kannattaa käyttää hyväksi myymälöissä.

Kirjakauppaliitto ry
toimitusjohtaja Katriina Jaakkola, puh. (09) 6859 910