TIEDOTE 7.5.2008

Äiti saa lahjaksi aforismeja ja pokkareita

Käytännön tietokirjat ovat kasvattaneet suosiotaan äitienpäivälahjoina. Erilaisia harrastekirjoja ja hyvään oloon sekä itsensä hoitamiseen liittyviä kirjoja ilmestyykin runsaasti juuri keväällä. Äideille on tänä vuonna ostettu lahjaksi myös runo- ja aforismikirjoja sekä tietenkin perinteisiä lukuromaaneja.

Äitienpäivän lahjaostoksille kirjakauppaan tulevat yleensä aikuiset lapset, aviopuolisot harvemmin. Nuori valitsee lahjaksi usein myös edullisen pokkarin. Äitienpäivä ei sesonkina ole yhtä iso kuin isänpäivä, mutta yhdistyy sopivasti kevään muihin juhliin. Kirjoja ostetaan nyt paljon ylioppilas- ja valmistujaislahjoiksi.

Kevään uutuuskirjoista äitienpäiväpaketteihin ovat tähän mennessä päätyneet muun muassa Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa, Sophie Kinsellan Salaisuuksia ilmassa, Eppu Nuotion Maksu, Ulla-Maija Paavilaisen Sokerisiskot, Pirjo Rissasen Kevätniemi, Sofi Oksasen Puhdistus, Hilkka Olkinuoran Elä ihmeessä - kirja naiselle, Kirsi Pihan Medicien naapurissa, Anna-Mari Kaskisen Auringon aika ja Milla Paloniemen Kiroileva siili 2.

Kirjakaupoissa on parhaillaan meneillään myös vuoden korttisesonki. Kirjojen ja korttien lisäksi lahjoiksi ostetaan muun muassa tauluja, taidetarvikepakkauksia, albumeja ja pieniä lahjaesineitä.

Lisätietoja:

Kirjakauppaliitto ry                                    050 540 6451/toimitusjohtaja Olli Eräkivi

Akateeminen Kirjakauppa                        puh. 121 4223/johtaja Stig-Björn Nyberg

puh. 121 4415/Arja Litmanen

Info-kirjakaupat                                        puh. 6823220/toimitusjohtaja Arto Lahdenperä, ostopäällikkö Sari Häggqvist

Kipa-kirjakaupat                                       puh. 135 1292 tai 040 705 6623, toimitusjohtaja Sari Laurikko

Suomalainen Kirjakauppa Oy                  puh. 852 751/ markkinointijohtaja Pirjo Purovesi ostojohtaja Kristiina Rantanen

Kirja-Q                                                      puh. 5893 8660/toimitusjohtaja Raija-Leena Lyyski

Kirjakaupat kautta maan