TIEDOTE 23.5.2008

KIRJATEKO PALKITTIIN

Kirjakauppiaat ja kustantajat kokoontuivat 21.5.2008 perinteiseen Toimialapäivään Hämeenlinnaan. Yhtenä ohjelmakohtana oli Kirjateon palkitseminen.

Paikalla ollut 320 hengen osanottajajoukko äänesti Kirjateoksi
Heikki A. Reenpään Fennica-kirjaston lahjoitus Kansalliskirjastolle

Kirjankustantaja, professori Heikki Reenpään vuonna 2004 Kansalliskirjastolle lahjoittamasta, 20 000 nimikettä käsittävästä Fennica-kirjastosta on muodostettu Heikki Reenpään kirjasto. Noin 11 000 kirjaa on koottu Heikki Reenpään kokoelmahuoneeseen, johon pääsee tutustumaan sopimuksen mukaan virka-aikana tai virtuaalisesti osoitteessa  www.kansalliskirjasto.fi/extra/reenpaa/index.html

Professori Reenpää osallistuu aktiivisesti toimintaan mm. tukemalla kokoelman luettelointia. Hyllyt on kustantanut Otavan Kirjasäätiö.

Reenpää-kokoelma on päivittäin aktiivisessa tutkijakäytössä. Huoneesta on muodostunut kirjan ystävien ja kirja-alan elävä kohtaamispaikka.

Lisätietoja:

Kirjakauppaliitto ry.