KIRJA-ALE ALKAA

Laatua edullisella hinnalla

Myös alennusmyynnin aikana suomalaiset ovat tarkkoja kirjavalinnoissaan - pelkkä halpa hinta ei saa ostamaan. Kirjakauppaliiton teettämän tutkimuksen mukaan kirjan aihe on ylivoimaisesti tärkein kirjan valintaperuste. Kirjan tarjous- tai alennushinta nousee itselle ostettaessa tärkeimpien valintaperusteiden joukkoon, mutta lahjakirjoissa alehinnalla ei ole juurikaan merkitystä.

Kirjojen alennusmyynnistä tullaan hakemaan kirjoja omaan kotiin - itselle ja lapsille.

Alennusmyynnissä onkin tänä vuonna erityisen paljon harraste- ja tietokirjoja. Myös lastenkirjojen odotetaan saavuttavan suuren suosion. Kirjanystäville alennusmyyntiaika antaa mahdollisuuden tehdä todellisia löytäjä pienellä rahalla.

Ennakkomyynti jo käynnissä

Yhä suositumpi alekirjojen ennakkomyynti on joissakin kirjakaupoissa alkanut jo heti joulun jälkeen. Ennakkotilaukset hoituvat pääasiassa netin kautta. Useimmissa kirjakauppojen myymälöissä alennusmyynti alkaa viikolla 3.

Kirjojen alennusmyynnin odotetaan yltävän tänä vuonna noin viime vuoden tasolle.

Kirjakauppaliitto ry
Katriina Jaakkola, toimitusjohtaja