Julkaisuvapaa 23.4.2016 klo 14.00

KIITOS KIRJASTA -PALKINTO KAJ KORKEA-AHOLLE

Kiitos kirjasta -mitali myönnetään Kaj Korkea-aholle teoksesta Onda boken / Paha kirja.

- Paha kirja on kerrassaan upea! Sen voi lukea mukaansa tempaavana outona mysteeritarinana, mutta se sisältää myös pohdiskelevamman filosofisen tason.
Kirja sijoittuu kirjallisuuden kiehtovaan maailmaan: kustantajien, kirjailijoiden ja kirjojen maailmaan. Paha kirja jättää jälkeensä hyvänlaisen hämmennyksen. Se ei selitä kaikkea auki ja sen loppuun päästyään haluaisi heti aloittaa uudelleen alusta. Mielettömän taidokas ja samalla tavallisenkin lukijan mukaansa imaiseva tarina.

Palkinto luovutetaan torstaina 23.4.2016 klo 14.00 Suomalaisessa Kirjakaupassa Helsingissä (Aleksanterinkatu 23), jossa juhlitaan Kirjan ja Ruusun päivää.

Kiitos kirjasta -mitalia on jaettu vuodesta 1948 alkaen. Palkinnon saajan äänestävät ammatikseen kirjoja suosittelevat kirja-alan ammattilaiset kirjastoista ja kirjakaupoista. Se luovutetaan kotimaiselle kirjailijalle, jonka edellisenä vuonna ilmestynyt kaunokirja on ollut erityisen virikkeitä antava.

Palkinnon tarkoituksena on myös edistää kirja-alan ammattilaisten omaa kirjallisuuden arviointia. Palkinnon myöntävät Kirjakauppaliitto ry, Libro ry ja Suomena kirjastoseura ry.

Lisätietoa palkinnosta ja aiemmin palkitut: http://www.kirjakauppaliitto.fi/?page_id=73

Kirjakauppaliitto ry
toimitusjohtaja Katriina Jaakkola