5.11.2009 LEHDISTÖTIEDOTE

Isänpäivä kirjakaupassa

Tämä vuonna kirjakaupasta löytyy sopiva uutuuskirja jokaisen isän makuun. Ilkka Remeksen Isku ytimeen -teoksen ylivoima on kiistaton. Myös Kjell Westön Älä käy yöhön yksin, Jari Tervon Koljatti ja Kari Hotakaisen Ihmisen osa ovat varmasti monen isän suosikkeja.

kansikuva

Tietokirjoissa henkilöhistoria ja muistelmateokset ovat syksyn parasta antia. John Simonin Koneen ruhtinas, Mauno Saaren Haavikko-niminen mies sekä Paavo Lipposen Muistelmat I kertovat kaikki oman näkemyksensä menneisiin tapahtumiin.

Sotakirjoilla on oma uskollinen lukijankuntansa suomalaisten miesten joukossa, ja perinteisesti Mitä missä milloin 2010 on monessa perheessä suorastaan pakollinen isänpäivälahja.

Uuden ajan mies avaa paketista upeasti kuvitetun keittokirjan tai huoltaa itsensä kuntoon Alexander Stubbin ja Ilkka Järvimäen Miehen treenikirjan avulla. Jouni Hynysen Mies katoaa pehmentää kovimmankin rokkarin.

Isänpäivä käynnistää vuoden kuumimman myyntisesongin kirjakaupoissa. Isänpäivä ja joulumyynti kattavat noin 40 % koko vuoden kirjakauppamyynnistä. Vielä on liian aikaista arvioida mille tasolle koko vuoden kirjamyynti asettuu. Tällä hetkellä kirjojen myynti on 5–10 % jäljessä viime vuotta, mutta syksyn monipuolinen tarjonta nostanee lukuja vuoden loppuun mentäessä.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Katriina Jaakkola