22.10.2009 LEHDISTÖTIEDOTE

Tuula Korte Kirjakauppaliiton puheenjohtajaksi

Kirjakauppaliiton vuosikokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi turkulaisen Tuula Korteen (49). Markkinointijohtaja KTM Tuula Korte on kolmannen polven kirjakauppias 110-juhlavuotta viettävästä Turun Kansallisesta Kirjakaupasta. Korte seuraa Kirjakauppaliiton puheenjohtajan tehtävässä eläkkeelle jäävää Stig-Björn Nybergiä.

Tuula Korte näkee kirjakauppojen vahvuuksina kirjojen laajan valikoiman sekä ammattitaitoisen ja henkilökohtaisen palvelun. ”Kirjakauppa toimii linkkinä kirja-alan ja asiakkaan välillä”, Korte linjaa. ”Kirjakaupat seuraavat aikaansa ja ovat mukana sähköisessä tulevaisuudessa. Kirja on kuitenkin meille suomalaisille ensisijaisesti rakas ja tärkeä esine, jota tulee voida katsoa ja koskettaa.”

Kirjakauppaliitto ry on perustettu vuonna 1903, ja se edustaa kaikkia kirjakauppaketjuja sekä merkittävää osaa muista kirjakaupoista. Kirjakauppaliiton tarkoituksena on parantaa kirjakauppojen toimintaedellytyksiä, valvoa kirjakaupan etuja, seurata alan kansainvälistä kehitystä sekä toimia suomalaisen lukemisharrastuksen parhaaksi.

Kirjakauppaliiton hallitukseen kuuluvat puheenjohtaja Tuulan Korteen lisäksi Jarmo Oksaharju
(I varapuheenjohtaja), Annamari Arrakoski-Engardt  (II varapuheenjohtaja), Arto Lahdenperä, Sari Laurikko, Mervi Rihto ja Olli Österlund.

Lisätietoja:

puheenjohtaja Tuula Korte