LEHDISTÖTIEDOTE saa julkaista 23.4.2012 kello 14.35

VUODEN 2012 LIBRISTI ON KEIJO RINNE

Keijo Rinne Akateemisen Kirjakaupan Helsingin myymälästä on valittu vuoden libristiksi. Palkinnon myöntävät Libro ry, Kirjavälitys Oy ja Kirjakauppasäätiö. Libristi-nimike edellyttää kirjakauppa-alan ammattitutkinnon suorittamista.

Vuoden libristiä valitessaan raati kiinnitti huomiota ehdokkaiden koulutukseen ja ammattitaitoon kirja-alalla, aktiivisuuteen omassa työssään ja Libro ry:n toiminnassa sekä esimerkilliseen kirjantuntemukseen.

Onnellisia ne asiakkaat, joita Keijo palvelee!

Libristi Keijo Rinne tuli kirja-alalle vuonna 1988 ja hän on sen koommin työskennellyt Akateemisen Kirjakaupan palveluksessa. Tällä hetkellä hänen myyjän vastuualueeseensa kuuluvat vieraskielinen kirjallisuus ja Fennica.

Keijo palvelee asiakkaitaan hyväntuulisesti ja sujuvasti kahdeksalla (8) kielellä: suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, viroksi, kreikaksi, saksaksi, ranskaksi ja espanjaksi. Keijolla on laaja yleissivistys, ja hän on aidosti kiinnostunut asiakkaidensa tarpeista. "Hienoa, että meillä on tällaisia työntekijöitä. Onnellisia ne asiakkaat, joita Keijo palvelee!", toteavat työtoverit Akateemisessa Kirjakaupassa.

Kirjallisuus, koirat, puutarha ja hyvä ruoka

Keijo on aidosti kiinnostunut kirjallisuudesta ja ne kuuluvat työn lisäksi myös hänen vapaa-aikaansa. Nuorekas ja sympaattinen Keijo on myös varsinainen kulttuuripersoona. Hän pitää yllä suhteita eri maiden kulttuurikeskuksiin, kuten Goethe-Institut:iin sekä Institut Français:iin.

Koirat, puutarhanhoito ja ruoanlaittokin saavat Keijon syttymään.

Vuoden 2012 libristi Keijo Rinne palkittiin kunniakirjalla, Libristin Kirjapöllö-patsaalla sekä 1500 euron stipendillä. Palkinto jaettiin Kirjan ja Ruusun päivänä 23.4.2012 Akateemisen Kirjakaupan Helsingin myymälässä.

Lisätietoja antaa:
Kaisu-Maria Toiskallio