Kiitos kirjasta Kristina Carlson

Kiitos kirjasta -mitali myönnettiin vuonna 2010 Kristina Carlsonille teoksesta Herra Darwinin puutarhuri

Herra Darwinin puutarhuri on intensiivinen kertomus pienestä kylästä Kentissä 1870-luvun lopussa Moniäänistä tarinaa kertovat kylän asukkaat, kylän tärkeimmät yhteisöt ovat pub ja kirkko. Tarinan päähenkilö on herra Darwinin puutarhuri, johon muut kyläläiset suhtautuvat epäilevästi.

Kristina Carlsonin teksti vie lukijan syvälle ihmismieleen, kristinuskoon ja luonnontapahtumiin. Kirja on tiivis ja kieleltään ja ajankuvaltaan täydellinen romaani.

Palkinto jaettiin 4.5.2010 Kirjan ja ruusun päivän päätapahtumassa Helsingin Narinkkatorilla vesi- ja räntäsateessa. Kuvassa vasemmalta kirjailija Kristina Carlson, Libron puheenjohtaja Leila Kettunen, Suomen Kirjastoseuran toiminnanjohtaja Sinikka Sipilä, Kirjakauppaliiton toimitusjohtaja Katriina Jaakkola sekä tapahtuman juontajat.