Vuoden 2008  Libristi on  Terhi Alatalo

Nuorekkuuden salaisuus = yli 30 vuotta samassa kirjakaupassa

Terhi Alatalo kirjakauppa Kirjasavisesta palkittiin 19.4.2008 Congress Center Paasitornissa Helsingissä. Hänet valittiin Vuoden 2008 Libristiksi ja kunniakirjan lisäksi hän sai Libristin Kirjapöllö-patsaan sekä 1500 €:n stipendin.

Palkinnon myöntävät Kirjavälitys Oy, Libro ry ja Kirjakauppasäätiö. Libristi-nimike edellyttää kirjakauppa-alan ammattitutkinnon suorittamista.

Vuoden libristiä valitessaan raati kiinnitti huomiota ehdokkaiden koulutukseen ja  ammattitaitoon kirja-alalla, aktiivisuuteen omassa työssään ja Libro ry:n toiminnassa sekä esimerkilliseen kirjantuntemukseen.

Terhi Alatalo aloitti kirja-alan uransa nuorena merkanttina Kirjasavisella 1.6.1975. Hän on työskennellyt samassa  kirjakaupassa  jo yli kolmekymmentä vuotta. Vuonna 1979 hän suoritti Libristitutkinnon. Hän on käynyt lisäksi useita alan kursseja, kuten osastovastaavan sekä suurteos- ja koululibristikursseja. Kunnon libristinä Terhi Alatalo lukee paljon ja monipuolisesti - dekkarit ovat ehkä kaikkein mieluisinta luettavaa. Tällä hetkellä Terhi Alatalo toimii kirjavastaavana Kirjasavisen palveluksessa. Kauppias Jaana Lahtisen mukaan Terhi Alatalo on työntekijänä ahkera, tunnollinen ja tarkka sekä asiakasystävällinen työntekijä. Erityisen hyvää huolta hän pitää paikallisten lukioiden ja niiden oppilaiden tarpeista.

Terhi Alatalo on osallistunut myös aktiivisesti kirja-alan järjestötoimintaan: hän on Libro ry:n Kymenlaakson paikallisosaston varapuheenjohtaja.

Terhi Alatalo on nuorekas ja aikaansa seuraava, positiivinen persoona. Ensi kesänä Terhin tavoitteena on Naisten kymppi 2008 ja harjoitukset ovat jo käynnissä - tämä nainen pitää itsestään hyvää huolta liikkumalla säännöllisesti.  Hän uskaltaa myös rohkeasti heittäytyä uusien asioiden kokeilijaksi.

Lisätietoja antaa:
Kati Kemppainen, Libro ry, puh. 040 587 3539